Pages

22 Temmuz 2014 Salı

Şahin Alçaltma: Tofaş Şahin YERE YAKLAŞTIMA PISTIRMA

Şahin pıstırma, ŞAHİN ALÇALTMA 

Tofaş araçlarda  modifiyede oldukça sık kullanılan metodlardan biri de; aracın yere yaklaştırılmasıdır (pıstırma). Aracın yere daha yakın olması sadece dışardan görünümü  güzelleştirmekle kalmamaktadır. Aynı zamanda aracın ağırlık merkezinin aşağıya doğru çektiğinden, aracın daha oturaklı olmasını sağlar. Yüksek hızlarda aracın performansına katkı sağlar. Yüksek hızla viraja girildiğinde bile yere yaklaştırılmamış haline göre oldukça güvenlidir.

Araçlarda kullanılan  yay ve amortisör sisteminin amacı, yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemekdir.Aracın yer ile arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlamaktadır. Aracın süspansiyon sistemi olmasa yolculuk etmek hemen hemen imkansızlaşır. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Otomobillerde helezon yaylar kullanılmaktadır.


Yay Kestirmenin Zararları

Şahinler kullanılan yere yaklaştırma metodlarında  aracın üzerindeki helezonlar bir miktar kesilerek yere yaklaşması sağlanır. Helezonlar kesilmeden ısıtılarak da ebatları küçültülebilir. Bu kesme işlemi sağlıklı değildir. Öncelikle amortisörün çalışma şartlarına uyulmadığı için kısa bir süre sonra amortisörün patlasına neden olur. Helezon boyu ve sarım sayısına göre yükü üzerinde dengeli bir şekilde taşır. Helezon kesildiğinde bu denge bozulmuş olur. yolda giderken yayın kırılması kazalara sebebiyet verir.

Spor Yaylar ve Spor Amortisörler

Kesme işlemi yerine orijinal spor yaylar kullanılmalıdır. Yaylarla beraber spor amortisörde takılmalıdır.Sadece spor yay takılırsa, amortisör ile uyuşmaz. Bu durumda en sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir.Aracın 3,5- 4 cm indirilmesi yeterlidir. Spor yaylar normal yaylara oranla, sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz.Ancak spor yay takılan bir araçta önceki rahatlık ve konforu bulamayabilirsiniz. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder, güzel düzgün yollarda pek sorun yaşamazsınız.

1 yorum:

  1. Tofaş Şahin benim babamın ilk arabasıydı. Ne çok sevinmiştik babam alıp onu kapımızın önüne çektiğinde. O ilk günkü sevincimiz şu anda bile gözleriminde önünde capcanlı duruyor. Sonra Doğan SLX almayı taktı kafaya babam. Şahini götürüp sattı. Doğan SLX aldı. Ama ben hiç bir zaman o Doğan SLX'i bizim o beyaz Şahin kadar sevmedim. O beyaz Şahin ailemizin ilk arabasıydı ve anlamı bizim için çok bambaşkaydı. Keşke babam onu hiç satmasaydı. Bana miras olarak sadece o beyaz Tofaş Şahin'i miras bıraksaydı. İnanın başka hiç bir şey istemezdim. Ama babam o şahini satmasaydı onu hiç kimseye kaptırmazdım. Ne annemin, ne kardeşlerimin miras payları için o şahini almalarını kabul etmezdim. Gerekirse miras avukatı tutup anneme kardeşlerime miras davaları açardım. Miras mahkemelerinde uğraşırdım. Ama Şahin'inimi kimsenin almasına izin vermezdim.
    Ah baba ah. Neden sattın ki sanki o şahinimizi... :(

    YanıtlaSil