LPG Lİ ARAÇLARDA YAKIT TÜKETİMİ
LPG kullanıldığı halde birçok araçta yakıt tüketimi
sağlanamaz. Halk arasında sürekli böyle bir durumdan şikâyet edenleri
görürüz. LPG li aracın benzinden daha çok yaktığı görülmüştür. Tofaş
Şahin, Doğan ve aynı düzeydeki araçlarda sıkça rastlanan sorunlardan
biri aracın fazla gaz tüketmesi ve problemin bir türlü
giderilememesidir. Birçok ustaya gösterilmesine karşın yapılan ayarlar
bir fayda sağlamadığı görülür.
Aracın LPG sisteminde gaz kaçağı olup olmadığına bakılmalı,
araç test edilmelidir. Gaz kaçağı varsa araçtan sürekli olarak gaz
kokusu gelir. Gaz kaçağı olan yerde buzlanma oluşur, kaçak tespit
edilerek sorun giderilmelidir.
Subapların ayarsız oluşu, hava filtresininin tıkalı yada
kirli olması, sente zamanın kaçmış olması, platinde sorun olması aracın
fazla yakmasına sebep olabilir. Özellikle karbüratör ve emme
manifoldunda hava kaçağı olmamalıdır. Buji ve buji kablolarının eskimiş
olması yanmanın tam olarak sağlanamamasına yol açar. Yakıt yanmadan
dışarı atılır bu da yakıt sarfiyatını ve aracın performansını etkiler.
Subapların sıkı yada gevşek olması da motorun düzenli çalışmasını
engeller. Böyle durumlar gaz ayarı yapmanın bir faydası olmaz. Çünkü
sorun LPG sisteminde değil motorun kendindedir.
Motorda bu sorun giderildikten sonra yakıt tüketimi normale dönmezse, gaz beyni kontrol edilmelidir.
Aracın rölanti ayarı yapılarak rölantide kalması
sağlanmalıdır. En az yakıtı tüketerek araç rölanti kalabilmelidir.
Beyinde bulunan diyaframın ve tamir takımının özeliğini yitirmesi sonucu
aracın rölanti ayarı yapılamaz. Bu durumda beyni değiştirmek en güvenli
yoldur. Aracın rölantide durmamasını sebeplerinde biride fren
sisteminde bulunan westenhousuda problem olmasıdır. Araç hareket
halindeyken fren yapılınca aracın stop etmesi buna bağlı bir sorundur.
Rölanti yükseltilerek sorun giderilmeye çalışırsa da bu fazla yakıt
tüketimine sebep olur. Gazın beyninde sorun olduğunda piyasada en az
yakıt araçlarda bile yakıt sarfiyatı oldukça artar. LPG sisteminin
verimli çalışması gazın tam olarak buharlaşması için beyinin gerekli
ısıya ulaşması gerekir. Aksi takdirde yakıt sarfiyatına yol açar.
Beyinin ısınmasını sağlayan sisteminde kontrol edilmesi gerekir. Aracın
ilk çalışmada sorun çıkarması durumunda araç benzinde çalıştırılmalıdır.
Benzinle çalışmasında sorun yoksa LPG sisteminin büyük oranla beyni
arızalanmış olabilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder