MOTOR ÜFLEMESİ NEDİR?
Motor içerisinde bulunan pistonlar ve segmanlar zaman içerisinde
aşınırlar. Segmanların görevi piston ile silindir arasındaki
sızdırmazlığı sağlamaktır. Üstteki segman, patlama zamanında oluşan
basıncı muhafaza eder. Alttaki segman görevi ise pistonun aşağıya
inerken silindirdeki yağı sıyırarak kartere indirmektir. Silindir ile
segmanlar arasında boşluk artıkça patlama zamanında kompresyon (basınç)
kaybı yaşanır. Bu da motorun çekişten düşmesine yol açar. Kompresyon
kaybını oluşması durumda motor üflüyor demektir. Motor üflemesi,
ilerleyen zamanda motorun yağ yakışını çoğaltır ve motor yağ yakar.
Motorun rektifiye olması için hava filtresine yağlanması yada filtre
kabına yağ dolması gerekir. Yani karterdeki yağın tam anlamıyla
silindirin içerisinden aşırı miktarda yukarı çıkması motorun ömrünün
azaldığı anlaşılır.
Motor üflemesi olayı kompresyon kaybıdır. Sıkıştırılmış ve yanmış
yakıt karışımı kartere geçtiğinden dolayı yağ çubuğu çıkartılarak yada
yağ doldurma kapağı açılarak motor üflemesi anlaşılabilir. Motorun
rektifiye olması gerektiğine tam olarak anlamak için silindir kompresyon
testi yapılmalıdır.
Motorda uygun yağ kullanılmaması durumda da kompresyon kaçağı meydana gelmektedir.
Motor içerisindeki aşıntı artıkça, parçalar arasında yağ filminin
muntazam oluşmaması, kompresyon kaçaklarının artması ve yağın yakıta
aşırı miktarda karışarak yanması sonucu motor performansında kayıplar
meydana gelir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder